Sakız Adası – 2.bölüm

Sakız Adası haritası ilavemizle, Sakız Adası yazımıza devam ediyoruz, birinci bölümünü şuradan okuyabilirsiniz.

chios-map

PİRGİ

Sonraki durağımız Pirgi idi. Pirgi bir kasaba, ortaçağ kale şehri. Sıvaların kazınması ile elde edilen geometrik şekilli binalar kasabayı süslüyor. Meydan, meydanda kafeler ve kilise başlıca yapıtları Fotoğrafçılara iyi manzaralar, portreler sunuyor. Yaşlı yüzleri çok istememe rağmen çekemedim, manzara fotoğrafları ile yetinmek zorunda kaldım. Akşam Pansiyonda Eleni Hanıma çok güzel portreleri insanları rahatsız etmemek için kaçırdığımı söylediğimde, yaşlıların fotoğraflarını çekmeme ‘bayılacaklarını’ söyledi :))

İtiraf edeyim, üstteki fotoğrafta gökyüzü çakmadır. Hava çok sıcak olmasına karşın kapalı idi, yani alabildiğine boğucu ve nemli.
Tüm Sakız Adası kasabaları gibi Pirgi de göç vermiş, kasabada yaşayanların çoğu yaşlılar. Gençleri Adanın merkezinde gördük, çoğu üniversite okumak için adaya gelmişler. Adada bir de üniversite var.
Kasaba yaşlıları ne yapıyor?
Erkekler kahvede, hanımlar evlerinin önünde, ortak yaptıkları iş sohbet.Tabii yaz ayında gördüklerimi söylüyorum.

MESTA

Sonraki durağımız Mesta idi. Yine bir ortacağ kasabası, surlarla çevrili bir kaç noktadan girilebiliyor, sokakları dar ve dehlizler mevcut. Tüm yapılar taştan. Meydanda kilise ve kafeler var. Fotoğrafçılara tavsiye olunur.

PLAJLARI
Ve deniz zamanı;
Aynı gün hem deniz hem de kasalaları gezmek yorucu olabilir. Bizler deniz işini ertesi güne bıraktık.
Adanın iyice güneyinde yer alan Mavra Volia bölgesinde plajlar mevcut. Bu plajlar siyah volkanik taşlarla kaplı, deniz temiz ve güzel, tesisler az.
Adalılar plaja pikniğe gelir gibi yiyecekleri içecekleri ile geliyorlar. Yapılan pikniklere rağmen çevre düzenli ve temiz.

sakız adası gezi izlenim konuk yazarlar

AKŞAM YEMEĞİ ADA’DA YEME İÇME ÜZERİNE
Genel fikrimiz adada her herde her şeyin yenebileceği oldu, zira Yunanlılar bu işi biliyorlar. Zaten mutfağımız da ortak, kaldı ki bana göre ‘ülke mutfakları’ değil de ‘bölge mutfakları’ var dünyada. ben Ege mutfağının varlığına ve bu mutfağın da Ege’nin her iki yakasında da uygulandığına inanıyorum.
Turistik Karpas Bölgesinde bir kaç restoran mevcut. Turistik bölge deyince bizim Çeşme, Alaçatı, Bodrum gibi yörelerle karşılaştırmayın, daha basit, daha sade.

sakız adası gezi izlenim konuk yazarlar

Deniz ürünleri çok iyi hazırlanmış, fiyatları çok uygun. Zeytinyağlılara ve kızartmalara diyecek yok.
Restoran seçerken ben doluluğuna bakarım ve turistik restoranlardan ziyade daha lokal restoranları tercih ederim. İkinci gidişimizde Pansiyoner Eleni hanımın tavsiye ettiği pansiyonumuza yakın bir restorana gittik, saat akşam 8:30 civarında. 20 – 30 masalı restoranda 1 masa dolu idi. 11:00 civarında ise tüm masalar dolmuş, sıra bekleyen müşteriler vardı. Meğer yemek alışkanlıkları 10:00 dan sonra akşam yemeği imiş. Sabah kahvaltıları ise sadece kahve. Ve sonrasında 14:00 gibi iyi bir öğle yemeği.
Değişik bir kültürü, yaşam tarzını tanıma açısından görmekte fayda olan bir yer Sakız Adası,

Selamlarımla,
Alper Köksal

Yorum eklemek ister misiniz?