Hasan Dağı Zirve Tırmanışı

2001 yılının Nisan ayında, Hasan dağı zirve tırmanışı yapmak üzere, 3 bayan 2 erkek yola çıktık. Dağa yakın köyde şöyle bir bakındık, sabah için kahvaltılık aldık…Hemen geldiğimiz duyulmuş, jandarma karakoluna gitmemiz için, askeriye bize jandarma yolladı ve Jandarma Karakoluna gidip komutanla tanışıp görüştük. Evvelden bazı dağcılar kaybolduğu için, haber vermek mecburi oluşmuş, ve aynı zamanda bir klavuz şart olmuş. Neyse bir adamı klavuz olarak aldık… Dağın altındaki bir yerde çadırlarımızı kurup sabah için hazırlığımızı yaptık. Sabah çok erken, 4 gibi tırmanışa başladık…Bize ilk başta kolay gibi gözükan “yol” sonra çok zorlaştı…Kar bize epeyi zorluk çıkardı…Kasıklara hatta bele kadar kara girdik, bilmediğiniz dağa mutlaka klavuz alın, ama klavuz profi olsun, bizimki değilmiş sonra anlaşıldı…Alttaki fotoğraf zirveye çıktıktan sonra…!

Hasan Dağı zirve tırmanışı

Hasandağı deniz seviyesinden 3268 m yüksek olan tepesiyle bir volkanik dağdır. Büyük Hasan ve Küçük Hasan Dağı olmak üzere iki büyük krateri vardır. Bu dağ Aksaray ve Niğde il sınırları içerisinde yeralmaktadır. 1750.metresine kadar meşe ormanlarıyla kaplıdır. Dağın eteklerinde ve çevresinde çeşitli Türk boyları ve özellikle de Yörükler yaşarlar.

Dağın eteğinde çadırlarımızı kurduk…

Fotoğraftan da anlaşılacağı üzere, etekten de dağa epey bir yol var!

Hasan Dağı zirve tırmanışı

İlk köye gidişimiz….Ortadaki çanta (kızların), tabiki zirveye gitmiyor…Esasında eşya çok fazla…!

Belimize kadar sulara girdik, çünkü karın altı su imiş….Dönüşte yolu kaybettik, klavuz profi değilmiş, gecelere kadar arazide kaldık…

Hasan dağı, zirve, 3268 m yükseklikte… Erciyes Dağı’ndan sonra İç Anadolu Bölgesinin en yüksek dağıdır.

Galip Demiray

Yorum eklemek ister misiniz?